• Beneficiile fructelor si legumelor de vara

    Beneficiile fructelor si legumelor de vara

    Specialistii recomanda sa va bucurati din plin de nutrientii si avantajele oferite de acestea pentru sanatate.

    Iata mai jos, prezentate principalele beneficii ale fructelor si legumelor pe care le gasiti proaspete in comert, in anotimpul calduros.

    Pepene verde

    Pepenele verde este o sursa bogata de vitaminele A si C, contine vitamina B6, beta-caroten, tiamina si potasiu. Pepenele pe care il cumparati trebuie sa fie tare si simetric, sa nu aiba taieturi sau urme de lovituri. Acesta ar trebui sa fie greu pentru dimensiunea sa si sa aiba pete galbene pe partea in care a stat pe pamant.

    Este recomandat ca inainte de a fi servit, coaja pepenelelui verde sa fie spalata si uscata. Pepenele verde va fi pastrat la temperatura camerei. Daca a fost tinut la temperaturi scazute in supermarket, se va face acest lucru si la domiciliu.

    Avocado si vinete

    Fructele de avocado au un continut ridicat de grasimi bune pentru organism si sunt o sursa importanta de potasiu, vitaminele C, B6, acid folic, tiamina, niacina si magneziu. Acesta ajuta la absorbtia carotenoizilor sanatosi.

    Desi se poate crede ca vinetele ar avea doar culoarea violeta, acestea au o varietate de culori, de la alb-transparent la verde. Vinetele au un nivel ridicat de fitonutrienti si fibre.

    Rosii

    Rosiile de sezon contin de doua ori mai multa vitamina C decat cele care sunt disponibile in alte perioade ale anului. Rosiile contin licopen si carotenoide, care ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, in special cancerul de prostata.

    Rosiile cherry sunt delicioase servite in salate sau in compozitia gustarilor. Rosiile prunisoare au mai putine seminte decat alte soiuri si sunt recomandate pentru prepararea sosurilor si a mancarurilor gatite.

    Dovlecelul

    Dovlecelul este bogat in amidon si o ceasca din aceasta leguma contine doar 29 calorii. Contine luteina, beta-caroten, zeaxantina – antioxidanti care imbunatatesc vederea, dar si substante nutritive cum ar fi: potasiu, magneziu, mangan, fibre, acid folic, vitaminele A si C.

    Alegeti dovleceii luciosi, de culoare vede inchis, cu tulpina umeda, fermi la atingere si grei. Evitati dovleceii loviti, cu taieturi sau zone moi. Ii puteti pastra in frigider timp de 1-2 saptamani.

    Caise

    Acest fruct, fie fiert sau proaspat, ofera organismului cantitati substantiale de vitamina A sau betacaroten (intre 1000 si 1500 ug/100g). In organism, acest antioxidant pretios este convertit in vitamina A, cea care ajuta la mentinerea sanatatii pielii, a vederii pe timp de noapte si sprijina capacitatea naturala de aparare a organismului. Nu ratati consumul de caise, pe timp de vara!

11Comments

Leave a reply

Cancel reply